3x Gezonde Hapjes!

Afgelopen zaterdag kwam er gezellig een vriendin eten en spelletjes spelen. En vooral bij dat laatste horen natuurlijk wat lekkere snacks! en dit keer geen chips en toastjes maar gezonde zelfgemaakte snacks met natuurlijk wel een lekker wijntje.

Deze snacks zijn super makkelijk te maken, ook al van te voren en ontzettend lekker! Heb jij binnenkort een feestje of gezellig avondje met vriendinnen? Lees dan snel verder.



Wat heb ik gemaakt?



'Caprese Sticks'
Deze doen het altijd goed. Maak ze van te voren en bewaar in de koelkast met een folietje eroverheen. Ik gebruik altijd een bol mozzarella die ik in blokjes snijd. Maar je kunt natuurlijk ook van die mozzarella mini bolletjes gebruiken. De reden dat ik een bol koop is heel simpel, het is goedkoper..

Wat heb je nodig voor 2 personen:

  • 8 cherrytomaatjes
  • 1/2 bol mozzarella
  • 8 verse blaadjes basilicum
  • Balsamicoazijn 
  • Party prikkers

Hoe maak je ze:
Snijd de mozzarella in stukjes en rijg steeds 1 cherrytomaatje, 1 blaadje basilicum en 1 stukje mozzarella aan een prikker. Serveer in een leuk schaalte en besprenkel met wat balsamicoazijn wanneer je het op tafel zet.


'Rookvlees wrap'
Wraps zijn natuurlijk ook ideaal. Je hebt zoveel verschillende varianten en deze kun je helemaal makkelijk klaarzetten van te voren en bewaren in de koelkast in bijvoorbeeld wat aluminiumfolie.

Vandaag een versie met rookvlees en daar heb je het volgende voor nodig:
  • volkoren wraps
  • rookvlees
  • kruidenkaas
  • handje rucola per wrap
  • plakjes komkommer
Besmeer eerst de wrap met de kruidenkaas, beleg met rookvlees, plakjes komkommer en rucola. Rol op, snijd in stukjes en een ideaal hapje staat klaar om te serveren!


'Sticky Nuts'
Nootjes, ongebrand één van de meest gezonde tussendoortjes die er is. Heerlijk zo overdag, maar 's avonds is het toch leuk als het iets specialer is. En wist je dat dat heel makkelijk kan?

Verwarm een eetlepel olijfolie in een koekenpan, doe er een handvol gemengde, ongezouten noten bij en bak een paar minuutjes tot ze bruin kleuren. Doe er dan een flinke eetlepel honing bij en haal meteen van het vuur. De gecarameliseerde, sticky nuts zijn een heerlijke gezonde traktatie!

Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen